Redats 04-03-33, Indikátory povolenia matíc Checkpoint, 32 mm, Ø 35 mm, sada 10 ks
Kód: 04-03-33Súvisiaci tovar
Podrobný popis
- jasnožltá farba na seba okamžite upozorní a uľahčí hľadanie chybných spojení
- lacný a jednoduchý spôsob na zvýšenie bezpečnosti na cestách
- veľkosť na kľúč: 32 mm
- priemer: 35 mm
- v balení nájdete 10 kusov týchto indikátorov
Ako to funguje?
- po utiahnutí matíc správnym uťahovacím momentom jednoducho položte prsty na indikátory na každej z matíc kolesa tak, aby šípky susedných indikátorov smerovali k sebe
- aj ten najmenší pohyb matice signalizovaný zmenou polohy šípky je detekovaný jediným pohľadom na koleso
- teraz už ostáva len obísť vozidlo, kým sa vydáte na cestu, a uistiť sa, že koleso je správne utiahnuté
Ďalšie výhody používania Checkpoint
- indikátory môžu signalizovať rôzne typy abnormalít v činnosti bŕzd, ložísk alebo nábojov, ktoré majú za následok extrémne vysokú teplotu koncentrovanú v strede kolesa
- teplo sa tiež prenáša na upevňovacie skrutky a potom na matice, čo zase spôsobí zvlnenie hrotov indikátora, čo je ľahko pozorovateľné a umožňuje včas reagovať a vyhnúť sa ďalšiemu poškodeniu
- tento efekt je dosiahnutý použitím špeciálnej zmesi polymérov, ktoré reagujú na dostatočne vysokú teplotu
Prečo Checkpoint?
- indikátor Checkpoint nie je obyčajný plast, s ktorým sa môžeme stretnúť každý deň, ale ide o kompozitnú zmes vytvorenú tak, aby poskytovala ako veľkú pevnosť a tuhosť, tak odolnosť proti rôznym poveternostným podmienkam bez straty flexibility, vďaka čomu vám indikátory Checkpoint umožňujú:
- jednoduchú montáž na maticu a zároveň zaistenie, že po nasadení nepovolia alebo nespadnú za jazdy
- viacnásobné použitie bez obáv z ohýbania, uvoľnenia zúbkovaného ráfika alebo poškodenia materiálu
Odkiaľ pochádza vôľa v maticiach/čapoch?
Medzi najčastejšie dôvody spomínané inšpektormi cestnej premávky patria:
- príliš slabé utiahnutie, t. j. použitie príliš malého točivého momentu
- skrútené kolíky, t. j. utiahnutie príliš veľkou silou
(populárne u niektorých vodičov, a dokonca aj servisných technikov, táto metóda v skutočnosti skôr znižuje než zvyšuje kontaktnú silu natiahnutia vinutia matice alebo závitu nad jeho menovitú silu - zvlášť, ak ide o opakovaný postup) - rýchla zmena teplôt (oboma smermi)
(napríklad kolesá boli namontované v teplej dielni a potom vozidlo ide na parkovisko v mrazivý deň alebo v noci mrzlo a denné teploty boli oveľa vyššie - pod vplyvom „zmrštenia“ alebo pri „natiahnutí“ materiálu dôjde k strate upínacej sily) - poškodené, opotrebované alebo znečistené závity alebo zakrivené montážne otvory
(hrdza, špina, piesok alebo kovové triesky - akákoľvek kontaminácia, ktorá sa dostane na závit alebo medzi maticu a koleso, naruší moment, pretože na prekonanie tejto sily sa použije určitá časť sily trenia a nie skutočný tlak matice)
Ako môže jedna uvoľnená matica spôsobiť odtrhnutie kolesa?
- jeden uvoľnený kolík vytvára dominový efekt
- všetky zvislé, odstredivé a bočné sily, ako aj vibrácie a rázy sú teraz nerovnomerne rozložené na zvyšné skrutky, hlavne na tie susedné, ktoré teraz podliehajú a uvoľňujú sa pri oveľa nižšom namáhaní
- k ohnutiu alebo zlomeniu skrutiek, a tým k posunutiu kolesa vzhľadom na náboj stačí len niekoľko uvoľnených matíc
- od tohto momentu stačí len málo pre dodatočné bočné sily, aby došlo k únave materiálu kolíkov a matíc, čo má za následok náhle oddelenie kolesa
To sa ma netýka...
- aj keď na Slovensku nie sú podrobné štatistiky nehôd ťažkých nákladných vozidiel, nehody spôsobené odpadnutím kolesa sú časté v USA, kde štúdie naznačujú, že dochádza k 40 až 60 nekontrolovaným odpadnutiam kolies za týždeň, z ktorých 20 spôsobuje vážne nehody - 50 % z nich je spôsobených uvoľnenými maticami
- niet teda pochýb o tom, že nedostatočné systematické ovládanie uťahovania kolies spôsobuje skutočné nebezpečenstvo na cestách
Dodatočné parametre
Kategória: | Náradie pre pneuservis |
---|---|
hmotnost: | 1 |
Položka bola vypredaná… |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Pridať komentár