Redats 04-02-15, Indikátor povolenia matíc Checktorque 32 mm
Kód: 04-02-15Súvisiaci tovar
Podrobný popis
- indikátor CHECKTORQUE je doplnkom systému Checkpoint a používa sa na označenie matíc, v ktorých bola predtým identifikovaná cyklicky sa objavujúca vôľa
- umožňuje odlíšiť od ostatných matíc tie matice, ktoré vyžadujú zvláštnu pozornosť a prípadnú výmenu
- jasnočervená farba na seba okamžite upozorní a uľahčí hľadanie chybných spojení
- lacný a jednoduchý spôsob na zvýšenie bezpečnosti na cestách
- veľkosť: 32 mm
Ako to funguje?
- inštalácia je rovnaká ako inštalácia indikátorov Checkpoint
- po utiahnutí uvoľnenej matice správnym momentom nasaďte indikátor tak, aby jeho šípka smerovala stredom k susednému ukazovateľu
Ďalšie výhody používanie Checktorque
- indikátory môžu signalizovať rôzne typy abnormalít v činnosti bŕzd, ložísk alebo nábojov, ktoré majú za následok extrémne vysokú teplotu koncentrovanú v strede kolesa
- teplo sa tiež prenáša na upevňovacie skrutky a potom na matice, čo zase spôsobí zvlnenie hrotov indikátora, čo je ľahko pozorovateľné a umožňuje včas reagovať a vyhnúť sa ďalšiemu poškodeniu
- tento efekt je dosiahnutý použitím špeciálnej zmesi polymérov, ktoré reagujú na dostatočne vysokú teplotu
Prečo Checktorque?
- indikátor Checktorque nie je obyčajný plast, s ktorým sa môžeme stretnúť každý deň, ale ide o kompozitnú zmes vybranú tak, aby poskytovala ako vysokú pevnosť, tak aj odolnosť proti rôznym poveternostným podmienkam bez straty flexibility, vďaka čomu vám indikátory Checktorque umožňujú:
- jednoduchá montáž na maticu a zároveň poskytujú istotu, že po nasadení nepovolí alebo nespadne za jazdy
- viacnásobné použitie bez obáv z ohýbania, uvoľnenia zúbkovaného ráfika alebo rozbitia materiálu
Odkiaľ pochádza vôľa v maticiach/čapoch?
Medzi najčastejšie dôvody spomínané inšpektormi cestnej dopravy patria:
- príliš slabé utiahnutie, t. j. použitie príliš malého točivého momentu
- skrútené kolíky, t. j. utiahnutie príliš veľkou silou
(populárne u niektorých vodičov, a dokonca aj servisných technikov, táto metóda v skutočnosti skôr znižuje, než zvyšuje kontaktnú silu natiahnutia vinutia matice alebo závitu nad jeho menovitú silu - zvlášť, ak ide o opakovaný postup) - rýchla zmena teplôt (oboma smermi)
(napríklad kolesá boli namontované v teplej dielni a potom vozidlo ide na parkovisko v mrazivý deň alebo v noci mrzlo a denné teploty boli oveľa vyššie - pod vplyvom „zmrštenia“ alebo pri „natiahnutí“ materiálu dôjde k strate upínacej sily) - poškodené, opotrebované alebo znečistené závity, alebo zakrivené montážne otvory
(hrdza, špina, piesok alebo kovové triesky - akákoľvek kontaminácia, ktorá sa dostane na závit alebo medzi maticu a koleso, naruší moment, pretože na prekonanie tejto sily sa použije určitá časť sily trenia a nie skutočný tlak matice)
Ako môže jedna uvoľnená matica spôsobiť odtrhnutie kolesa?
- jeden uvoľnený kolík vytvára dominový efekt
- všetky zvislé, odstredivé a bočné sily, ako aj vibrácie a rázy sú teraz nerovnomerne rozložené na zvyšné skrutky, hlavne na susedné skrutky, ktoré tým podliehajú a uvoľňujú sa pri podstatne nižšom namáhaní
- na ohnutie alebo zlomenie skrutky, a tým na posunutie kolesa vzhľadom k náboju, stačí len niekoľko uvoľnených matíc
- od tohto momentu stačí len málo pre dodatočné bočné sily, aby došlo k únave materiálu kolíkov a matíc, čo má za následok náhle oddelenie kolesa
To sa ma netýka...
- aj keď na Slovensku nie sú podrobné štatistiky nehôd ťažkých nákladných vozidiel, nehody spôsobené odpadnutím kolesa sú časté v USA, kde štúdie naznačujú, že dochádza k 40 až 60 nekontrolovaným odpadnutiam kolies za týždeň, pričom 20 z nich spôsobilo vážne nehody - 50 % z nich je spôsobených uvoľnenými maticami
- niet teda pochýb o tom, že nedostatočné systematické ovládanie uťahovania kolies spôsobuje skutočné nebezpečenstvo na cestách
Dodatočné parametre
Kategória: | Náradie pre pneuservis |
---|---|
hmotnost: | 0,1 |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Pridať komentár