Redats 04-02-16, Indikátor povolenia matíc Checktorque, 33 mm

Kód: 04-02-16
€1,10 €0,90 bez DPH
Skladom (>5 ks)
Môžeme doručiť do:
25.11.2024
Možnosti doručenia
  • indikátor povolenia matíc Checktorque
  • lacný a jednoduchý spôsob na zvýšenie bezpečnosti

Detailné informácie

Podrobný popis

  • indikátor CHECKTORQUE je doplnkom systému Checkpoint a používa sa na označenie matíc, v ktorých boli predtým identifikované cyklicky sa objavujúce vôle 
  • umožňuje odlíšiť od ostatných matíc tie matice, ktoré vyžadujú zvláštnu pozornosť a prípadnú výmenu
  • jasnočervená farba na seba okamžite upozorní a uľahčí hľadanie chybných spojení
  • lacný a jednoduchý spôsob na zvýšenie bezpečnosti na cestách
  • veľkosť: 33 mm

Ako to funguje?

  • inštalácia je rovnaká ako inštalácia indikátorov Checkpoint 
  • po utiahnutí uvoľnenej matice správnym momentom nasaďte indikátor tak, aby jeho šípka smerovala stredom k susednému ukazovateľu

Ďalšie výhody používania Checktorque 

  • indikátory môžu signalizovať rôzne typy abnormalít v činnosti bŕzd, ložísk alebo nábojov, ktoré majú za následok extrémne vysokú teplotu koncentrovanú v strede kolesa
  •  teplo sa tiež prenáša na upevňovacie skrutky a potom na matice, čo zase spôsobí zvlnenie hrotov indikátora, čo je ľahko pozorovateľné a umožňuje včas reagovať a vyhnúť sa ďalšiemu poškodeniu
  • tento efekt je dosiahnutý použitím špeciálnej zmesi polymérov, ktoré reagujú na dostatočne vysokú teplotu

Prečo Checktorque?

  • indikátor Checktorque nie je obyčajný plast, s ktorým sa môžete stretnúť každý deň, ale ide o kompozitnú zmes vybranú tak, aby poskytovala ako vysokú pevnosť, tak odolnosť proti rôznym poveternostným podmienkam bez straty flexibility, vďaka čomu vám indikátory Checktorque umožňujú:
    • jednoduchú montáž na maticu a zároveň poskytujú istotu, že po nasadení nepovolia alebo nespadnú za jazdy  
    • viacnásobné použitie bez obáv z ohýbania, uvoľnenia zúbkovaného ráfika alebo rozbitia materiálu

Odkiaľ pochádza vôľa v maticiach/čapoch?
Medzi najčastejšie dôvody spomínané inšpektormi cestnej dopravy patria:

  • príliš slabé utiahnutie, t. j. použitie príliš malého točivého momentu
  • skrútené kolíky, t. j. utiahnutie príliš veľkou silou
    (populárne u niektorých vodičov, a dokonca aj servisných technikov, táto metóda v skutočnosti skôr znižuje, než zvyšuje kontaktnú silu natiahnutia vinutia matice alebo závitu nad jeho menovitú silu - zvlášť, ak ide o opakovaný postup)
  • rýchla zmena teplôt (oboma smermi)
    (napríklad kolesá boli namontované v teplej dielni a potom vozidlo ide na parkovisko v mrazivý deň alebo v noci mrzlo a denné teploty boli oveľa vyššie - pod vplyvom „zmrštenia“ alebo pri „natiahnutí“ materiálu dôjde k strate upínacej sily)
  • poškodené, opotrebované alebo znečistené závity, alebo zakrivené montážne otvory
    (hrdza, špina, piesok alebo kovové triesky - akákoľvek kontaminácia, ktorá sa dostane na závit alebo medzi maticu a koleso, naruší moment, pretože na prekonanie tejto sily sa použije určitá časť sily trenia a nie skutočný tlak matice)

Ako môže jedna uvoľnená matica spôsobiť odtrhnutie kolesa?

  • jeden uvoľnený kolík vytvára dominový efekt
  • všetky zvislé, odstredivé a bočné sily, ako aj vibrácie a rázy sú teraz nerovnomerne rozložené na zvyšné skrutky, hlavne na susedné skrutky, ktoré tým podliehajú a uvoľňujú sa pri podstatne nižšom namáhaní
  • na ohnutie alebo zlomenie skrutky, a tým na posunutie kolesa vzhľadom k náboju, stačí len niekoľko uvoľnených matíc
  • od tohto momentu stačí len málo pre dodatočné bočné sily, aby došlo k únave materiálu kolíkov a matíc, čo má za následok náhle oddelenie kolesa

To sa ma netýka...

  • aj keď na Slovensku nie sú podrobné štatistiky nehôd ťažkých nákladných vozidiel, nehody spôsobené odpadnutím kolesa sú časté v USA, kde štúdie naznačujú, že dochádza k 40 až 60 nekontrolovaným odpadnutiam kolies za týždeň, pričom 20 z nich spôsobilo vážne nehody - 50 % z nich je spôsobených uvoľnenými maticami
  • niet teda pochýb o tom, že nedostatočné systematické ovládanie uťahovania kolies spôsobuje skutočné nebezpečenstvo na cestách

Dodatočné parametre

Kategória: Náradie pre pneuservis
hmotnost: 0,1

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: